Demoversies
De ASR wordt momenteel grondig herzien. De verschillende scenario’s worden stuk voor stuk naar de nieuwe onlinedienst overgebracht. De demoversies verwijzen dus naar twee onlinediensten: de oude en de nieuwe, afhankelijk van het scenario.
Toegang tot de onlinediensten
Nieuwe onlinedienst
-
Werkloosheid: vaststellen van recht
C3.2 (aanvraag tijdelijke werkloosheid) / C131A (aanvang deeltijdse arbeid) / C103 (aanvraag jeugd- of seniorvakantie)
-
Werkloosheid: maandelijkse aangifte
C3.2 (uren tijdelijke werkloosheid) / C131B (deeltijdse arbeid) / C78 (beschutte werkplaats) / C78x (activa, sine, DSP) / C103 (uren jeugd- of seniorvakantie)
-
Uitkeringen
Inlichtingenblad / Aangifte van werkhervatting / Maandelijkse aangifte aangepaste arbeid / Attest met het oog op de vergoeding van borstvoedingspauzes
Oude onlinedienst (scenario’s nog te migreren)
-
Werkloosheid: vaststellen van recht
C4 (volledige werkloosheid) -
Arbeidsongevallen
Met de demoversies test u de verzending van ASR-gegevens zonder dat de ingevoerde gegevens geregistreerd worden. Op dit moment kunt u enkel de aangiftes van sociale risico’s in de sectoren Werkloosheid en Uitkeringen testen.
Voor het wijzigen of annuleren van een aangifte moet u het ticketnummer van de originele aangifte invullen. Het ticketnummer moet in deze demoversie niet verwijzen naar een bestaande aangifte, maar het nummer moet wel de correcte vorm hebben. Beschikt u niet over een dergelijk nummer, gebruik dan dit fictieve nummer: 340-00000PB-00-N.
Verder vestigen we uw aandacht op het volgende:
- Er wordt gewerkt met een vaste set van louter fictieve gegevens.
- Bepaalde gegevens op de afdruk, op het einde van de aangifte, kunnen afwijken van de ingevoerde gegevens.
- Gebruik enkel de navigatiemogelijkheden binnen de onlinedienst zelf. We raden u dus af om de back- en forward-toetsen van uw browser te gebruiken.
Neem best de administratieve instructies om de aangifte in te vullen even door voordat u de aangifte test. U zult de opbouw van de aangifte en de reden waarom bepaalde gegevens worden gevraagd beter begrijpen.
Hebt u vragen, opmerkingen of suggesties? Neem dan contact op met het contactcenter op het nummer 02 511 51 51.